Cookies och motion håller mig frisk

Skådespelerskan Jessica Alba bygger på träning och fester för att behålla sin mentala hälsa.

Den 34-årige Sin City: A Dame till döda för stjärna normalt börjar sin dag med en runda av motion, berätta bättre bostäder och trädgårdar tidningen i deras februari (16) frågan ”yoga eller spinning” är hennes aktiviteter för val.

Men även om hon håller sig till en vanliga träningsrutin, Alba vägrar att bli tvångstankar om hälsa och friskvård.

”Jag är frisk, men jag går inte till ytterligheter,” förklarade hon. ”Motion för min mentala hälsa, men kan klippa genom en låda med kakor med bästa av dem.”

32

Måste läsa: billiga festklänningar långa

Alba delar två barn med maken Cash Warren – döttrar Honor, sju och Haven, fyra. Och förutom att bibehålla ett hushåll och en blomstrande filmkarriär, hon är också delägare i ärliga företag, en verksamhet som erbjuder prisvärda, giftfria och miljövänliga husgeråd till kunder.

Växa upp, avslöjar Alba hon var ”sjukt mycket liten” som såg sig rusade till sjukhuset för allergi och astma attacker, så när det gäller att undervisa sina egna barn om wellness, skådespelerskan går långt för att se till att de klarögd och icke-funktionshindrade.

”Mina barn är min högsta prioritet”, delade hon. ”Deras hälsa och välbefinnande kommer först.

”Vi älskar, älskar, älskar att laga mat och familjemiddag är obligatoriska fredag till söndag. Jag önskar jag hade mer tid från måndag till torsdag för att göra middag, men sanningen är att vi förlitar oss på hälsosam mat leverans när vi måste.”

Hållbarhet är också ett viktigt ämne i Albas hushåll – vet hennes barn redan mycket om återvinning och återanvändning.

”Jag försöker lära mina flickor genom att göra,” sa hon. Vi fylla vattenflaskor istället för att köpa nya, återvinna och tala om vilka produkter är säkra och osäkra för dem och jorden.”

Läs mer: korta balklänningar online

Kommentera

